torek, 21. januar 2014

Pet razvojnih stopenj pismenosti

1. in 2. stopnja – Koncept o tisku; Grafično zavedanje


Otroci na tej stopnji:

·       prepoznajo smer branja (L-D), ločijo sliko od tiska,
·        poimenujejo slike, prepoznajo nekaj oz. večino napisov v okolju,
·        pri pisanju ponavljajo znake in večinoma prepoznajo svoje ime,
·        ponavljajo krajše rime, izštevanke,
·        se znajo podpisati, v besedah prepoznajo črke svojega imena,
·        pri pisanju uporabljajo princip ponavljanja

3. stopnja – Fonološko zavedanje


Otroci na tej stopnji:

·        ob slikah pripovedujejo zgodbo,
·        prepoznajo vse črke svojega imena in jih znajo povezati z glasovi,
·        poimenujejo enake začetke, rime, prve glasove, zloge združijo v besedo,
·      ločijo daljše – krajše besede, pri pisanju si pomagajo z domiselnim črkovanjem (skeletni zapis)

4. stopnja – Zveza glas - črka


Otroci na tej stopnji:

·        pripovedujejo vsebino knjige,
·        pravilno poimenujejo večino velikih tiskanih črk in jih pišejo po nareku,
·        besede razčlenijo na zloge, prepoznajo tudi nekontekstualni tisk,
·        po samonareku napišejo nekaj besed (pravopisne napake)

5. stopnja – Analitično branje in pisanje


Otroci na tej stopnji:

·        daljšo zgodbo samostojno obnovijo,
·        poimenujejo vse črke abecede in jih povežejo z glasovi,
·        besede razčlenijo na zloge, glasove,
·        napišejo krajše besede (fonološke napake)
·        analitično preberejo krajše besede (tudi neznane)

Več o opismenjevanju si lakho preberete v prispevku Otroci in opismenjevanje.

Vir: M. Grginič: Kako do pismenosti v prvem razredu

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...