1. in 2. stopnja – Koncept o tisku; Grafično zavedanje
Otroci na tej stopnji:
· prepoznajo smer branja (L-D), ločijo sliko od
tiska,
·
poimenujejo slike, prepoznajo nekaj oz. večino
napisov v okolju,
·
pri pisanju ponavljajo znake in večinoma
prepoznajo svoje ime,
·
ponavljajo krajše rime, izštevanke,
·
se znajo podpisati, v besedah prepoznajo črke
svojega imena,
·
pri pisanju uporabljajo princip ponavljanja
3. stopnja – Fonološko zavedanje
Otroci na tej stopnji:
·
ob slikah pripovedujejo zgodbo,
·
prepoznajo vse črke svojega imena in jih znajo
povezati z glasovi,
·
poimenujejo enake začetke, rime, prve glasove,
zloge združijo v besedo,
· ločijo daljše – krajše besede, pri pisanju si
pomagajo z domiselnim črkovanjem (skeletni zapis)
4. stopnja – Zveza glas - črka
Otroci na tej stopnji:
·
pripovedujejo vsebino knjige,
·
pravilno poimenujejo večino velikih tiskanih črk
in jih pišejo po nareku,
·
besede razčlenijo na zloge, prepoznajo tudi
nekontekstualni tisk,
·
po samonareku napišejo nekaj besed (pravopisne
napake)
5. stopnja – Analitično branje in pisanje
Otroci na tej stopnji:
·
daljšo zgodbo samostojno obnovijo,
·
poimenujejo vse črke abecede in jih povežejo z
glasovi,
·
besede razčlenijo na zloge, glasove,
·
napišejo krajše besede (fonološke napake)
·
analitično preberejo krajše besede (tudi
neznane)
Vir: M. Grginič: Kako do pismenosti v prvem razredu
Ni komentarjev:
Objavite komentar